my big fat (french) tv break

piatok, apríla 10, 2015

Zdravím zatúlancov! Opäť som to tu zanedbala,ale kedy inokedy zanedbávať blog, než kým má len 3-4 návštevníkov? Snáď ak sa,možno, dúfam, jedného dňa, ten počet čo i len zdvojnásobí, budem mať väčšiu motiváciu zdielať nudné detaily svojich nudných dní. Ale! Čo to klamem?
I v tej nude sa dá nájsť zopár svetlých bodov. Tak aspoň tie vymenujem, a potom klasicky obrázky jedla!

  • bola som v BBC Scotland!
  • (na natáčaní pilotnej epizódy francúzskeho kvízu, všetci musíme niekde začínať)
  • so všetkou vážnosťou, bol to fajn zážitok: ak je moderátor namyslený a arogantný pajác, dá sa to rozoznať aj keď mu človek nerozumie; technické závady sa počas natáčania nevyriešia za desať minút, za dvadsať minút, a pravdepodobne ani za pol hodinu; ľudia v hľadisku musia pred natáčaním absolvovať tréning v tlieskaní, falošnom smiechu, ale aj v primeranom prejavovaní súcitu s prehrávajúcim súťažiacim; pred vstupom do štúdia je nutné prejsť kontrolou, ktorá je takmer na úrovni tej letiskovej; už čoskoro budem svojím umelým úsmevom zrejme strašiť divákov francúzskej národnej televízie, tak ju prosím nikto nehľadajte ani nepozerajte!
  • podobne som zistila, že moja skúsenosť v štúdiu študentskej televízie, kde príprava trvá tri krát dlhšie než samotné natáčanie, je v norme s profesionálnym štandardom.
  • mám hotové eseje a pol semestra je za mnou???
  • ak vám vystalo jedno vajíčko z desiatich a chcete sa zbaviť krabičky, tak ho len vyložíte na poličku s tým, že aj tak pôjde o dve hodinky do receptu, to vajíčko už viac neuvidíte.
  • aj keď si človek platí mesačne za ubytovanie vyše 400 eur, nie je to záruka kvality. nerada kritizujem ľudí čo majú na starosti upratovanie, lebo sama viem, čo to často obnáša, ale. zároveň mám pocit, že to mi dáva isté kompetencie? neviem, ale faktom ostáva, že v cene ubytovania je 5x upratanie kúpelní a 1x upratanie kuchyne do týždňa – v kuchyni sme naposledy sáčky do koša videli pred troma týždňami, do spŕch sa nasťahovala pleseň, ľudí už asi netrápi ani vymieňanie toaletného papiera (už tretí deň, seriózne) a v jednej kúpelni máme dokonca zadarmo aj diskotéku – načo diskogulu, keď stačí odignorovať blikajúci žiarovku.
  • mám to síce z pliec, ale teraz sa cítim maximálne nadutá. je mi to ľúto ale bola by som milšia, keby sa na mňa tí ľudia aspoň nemračili.
  • našla som Tesco. Tesco s veľkým T. konečne charakteristické Tesco, ku ktorému musím najskôr 45 minút minút šlapať, a potom raz toľko času stráviť vnútri, lebo je tam toľko uličiek na preskúmavanie. obrovské dobrodružstvo, také Tesco.
  • počas svojej 45 minútovej cesty do neznámych glasgowských končín som sa nestratila!
  • zato keď som išla na návštevu do bytu, v ktorom som už, podotýkam, bola, tak som musela najskôr zburcovať štyri nesprávne vchody než som nejakou šťastnou náhodou vyskúšala správny zvonček.
  • najlepšia správa na koniec: konečne som vymyslela námety na mini-mini-mini video sériu a potenciálnu krátku-krátku-krátku divadelnú hru. hurá do písania!
A teraz už k tej príjemnejšej časti, alas, zopár jedál na ktoré som bola natoľko
hrdá, že si zaslúžili fotku:


image

pečený baklažán s cesnakom a kyslou smotanou a určite ešte niečím, ale bolo to už dosť dávno?


image

eh, neviem, na čo konkrétne som bola hrdá tu, asi na farby. jednoduchý šalát so špenátom, paradajkami, cibulkou, kukuricou (spodná vrstva), uhorkami a tvarohom! (aka našla som tvaroh v glasgowe! kto by bol povedal, že bude v poľskej sekcii každého druhého obchodu, hmmm)


image

dnešná večera: kaša zo sladkých zemiakov + vajíčko + špenát + syr feta + strúčik cesnaku + 20 minút v rúre = prekvapivá dobrota!


image

prvá časť valentínskeho menu bol tvarožník na môj spôsob (tým chcem povedať, bez receptu!) alebo aj zapečené ovsené vločky s tvarohom, slivkami a čokoládovým krivoľakým srdcom, lebo prečo nie.


image

potom zeleninovo-špenátovo-tuniakový obed.


image

nie zvlášť vábne vyzerajúci olovrant z tvarohu a sliviek, na vyplnenie priestoru.


image

a valentínske finále s obľúbinými vajíčkovo-banánovými palacinkami, s medovo-kakaovou polevou a čučoriedkovým lekvárom.
Snáď som vás neznechutila, ale práve naopak. Zajtra idem vyskúšať vlastnú pizzu, tak držte palce :)

Mohlo by sa vám páčiť

0 komentárov

Instagram